Zakres obowiązków sprzątaczki – co zawiera?

Mieszkanie
Podziel się

Zawód sprzątaczki, bardzo często jest niedoceniany. Warto jednak wiedzieć, że praca, którą wykonują dla nas sprzątaczki, jest bardzo istotna. Co jednak dokładnie zawiera się w zakresie obowiązków sprzątaczki? Jak ten zakres jest ustalany? Na co koniecznie musimy zwrócić uwagę, kiedy zatrudniamy taką osobę? Na te i wiele innych pytań, znajdziecie państwo odpowiedź w naszym poniższym artykule.

Przede wszystkim – jak ustalić zakres obowiązków sprzątaczki?

Podstawą, jeśli chodzi o zatrudnienie sprzątaczki, jest ustalenie z taką osobą na samym początku, co dokładnie będzie należało do jej obowiązków. To warunek konieczny, jeśli chcemy, aby praca, którą zlecimy, została wykonana dokładnie. Sprzątaczka musi wiedzieć, co dokładnie ma zrobić i kiedy oraz ile godzin w tygodniu będzie pracowała. Czynniki te, będą warunkowały wynagrodzenie zatrudnianej przez nas sprzątaczki.

Zmiany w ustaleniu zakresu obowiązków sprzątaczki

To, co także jest kluczowe, kiedy mówimy o tym, jak dokładnie ma się przedstawiać zakres obowiązków sprzątaczki, to kwestia zmian, które mogą w takim zakresie wejść. Zdarzają się bowiem sytuacje, kiedy wystąpi konieczność wykonania dodatkowych prac i wówczas także musimy ustalić to z zatrudnioną przez nas sprzątaczką. Zmiany te mogą też znacząco wpłynąć na ilość tygodniowych godzin pracy sprzątaczki, a co za tym idzie, także na wysokość jej pensji. Warto jest zatem zadbać o to, aby prace, które wykonuje sprzątaczka, były wcześniej dokładnie ustalone. Unikniemy wtedy sytuacji nieprzyjemnych dla obu stron.

Nie wszystkie prace są wykonywane codziennie

Kiedy ustalamy zakres obowiązków sprzątaczki, nie możemy też zapominać o jeszcze jednej, bardzo ważnej rzeczy. Chodzi o to, że nie zawsze zatrudniona przez nas osoba musi wykonywać te same prace. Mycie okien, czy podłóg, to nie są prace, które wykonuje się codziennie. Nie oznacza to jednak, że nie zawierają się one w zakresie obowiązków sprzątaczki. Nie można jednak zapominać, aby uwzględnić ich cenę w wynagrodzeniu, które proponujemy zatrudnionej przez nas osobie. Na mycie okien czy kompleksowe odkurzanie, także musi zostać przeznaczona znacznie większa ilość czasu, co także należy uwzględnić.

Dokładne warunki umowy gwarancją zadowolenia obu stron

Pamiętajmy, że dokładne określenie zakresu obowiązków sprzątaczki, jest podstawą do tego, aby zarówno jedna jak i druga strona takiej umowy były zadowolone. Unikamy niedopowiedzeń, konfliktów związanych z wysokością wynagrodzenia i innych, niekoniecznie przyjemnych, sytuacji.